Výměnný projekt ONV – Drážďany, čtvrtek 23. března

Poslední den věnovaný projektovým aktivitám jsme se zúčastnili programu primární prevence s názvem „Jak zdolávat těžkosti“, kterým nás provedl lektor Přemysl Šeděnka. Na webových stránkách je program popsán následovně: „ Obtížné životní situace přicházejí, ať chceme nebo ne. Buď je na nás necháme dopadnout, nebo se je budeme učit zvládat, či je dokonce můžeme využít k něčemu dobrému. Rádi bychom společně s žáky v této lekci přicházeli, jak na to můžeme jít a co v tom pro nás může být užitečné.“

A skutečně tomu tak bylo! Téma programu žáky oslovilo, díky interaktivnímu nástroji mentimeter, který jim zaručoval anonymitu odpovědí, se nebáli otevřeně odpovídat na položené otázky. 

Odpoledne jsme pak věnovali dokončení prezentací, ve kterých jsme zpracovávali všechny aktivity a zážitky uplynulého týdne. V podvečer jsme se naposled sešli ve školní jídelně, abychom zejména rodičům, kteří nás přišli v hojném počtu podpořit, své prezentace představili. Tohoto setkání se zúčastnila i paní ředitelka Alena Horáková, která poděkovala rodičům nejen za jejich nelehkou úlohu hostitelů našich německých přátel, ale také zejména za podporu, bez níž by takové projekty vlastně nebylo možné realizovat. Slova díků patřila pak také hlavním koordinátorkám projektu, Adéle Botkové a Petře Gliege, které obě části výměnného projektu připravily a zorganizovaly.

Žáci obou partnerských škol se rodičům ještě předvedli s krátkým vystoupením, které si k tématu projektu připravili. Závěr večera se pak nesl v duchu přátelského posezení s rodiči, kteří i mezi sebou sdíleli často i úsměvné momenty uplynulého týdne.  

Adéla Botková a Pavla Sedláčková

Poslední den věnovaný projektovým aktivitám jsme se zúčastnili programu primární prevence s názvem „Jak zdolávat těžkosti“, kterým nás provedl lektor Přemysl Šeděnka. Na webových stránkách je program popsán následovně: „ Obtížné životní situace přicházejí, ať chceme nebo ne. Buď je na nás necháme dopadnout, nebo se je budeme učit zvládat, či je dokonce můžeme využít k něčemu dobrému. Rádi bychom společně s žáky v této lekci přicházeli, jak na to můžeme jít a co v tom pro nás může být užitečné.“

A skutečně tomu tak bylo! Téma programu žáky oslovilo, díky interaktivnímu nástroji mentimeter, který jim zaručoval anonymitu odpovědí, se nebáli otevřeně odpovídat na položené otázky. 

Odpoledne jsme pak věnovali dokončení prezentací, ve kterých jsme zpracovávali všechny aktivity a zážitky uplynulého týdne. V podvečer jsme se naposled sešli ve školní jídelně, abychom zejména rodičům, kteří nás přišli v hojném počtu podpořit, své prezentace představili. Tohoto setkání se zúčastnila i paní ředitelka Alena Horáková, která poděkovala rodičům nejen za jejich nelehkou úlohu hostitelů našich německých přátel, ale také zejména za podporu, bez níž by takové projekty vlastně nebylo možné realizovat. Slova díků patřila pak také hlavním koordinátorkám projektu, Adéle Botkové a Petře Gliege, které obě části výměnného projektu připravily a zorganizovaly.

Žáci obou partnerských škol se rodičům ještě předvedli s krátkým vystoupením, které si k tématu projektu připravili. Závěr večera se pak nesl v duchu přátelského posezení s rodiči, kteří i mezi sebou sdíleli často i úsměvné momenty uplynulého týdne.  

Adéla Botková a Pavla Sedláčková